unghundsträning

Vi tycker att Gibson är en rätt duktig och lyhörd hund men förstås finns det saker som kan bli bättre. Framförallt i sättet vi jobbar med honom antar jag. Sedan vi slutade gå kurser med honom har också vår fantasi vad gäller träning blivit lite lidande och vi får nog skamset erkänna att han blivit något sämre på att både lyssna och lyda. Hur löser man då det? Genom träning förstås! Jag har spanat in en Unghundskurs på Hundens Hus med start den 15 februari som vi eventuellt kommer att gå och utöver det ska jag banne mig bli bättre på det här med aktiva hundpromenader. Jag vill ju inte ha en hund som drar i kopplet och "fryser" varje gång vi möter en hund. Träning var det ja!

Kommentarer
Postat av: fine

bra idé med fortsatt träning! Jag skulle vilja gå Slyngel-kursen för vovvar som blankt skiter i sina ägare ;)



Jag såg precis en repris från Gomorron Sverige och tänkte på dig, jag vet inte om du kan tycka detta är intressant:

ska_vi_oka_jamstalldheten_i_skolan?sb%2Cp119636%2C2%2Cf%2C-1" rel="nofollow">http://svtplay.se/v/2291909/gomorron_sverige/hurska_vi_oka_jamstalldheten_i_skolan?sb,p119636,2,f,-1

2011-01-11 @ 16:30:07
URL: http://fine.webblogg.se/
Postat av: Fanny

nu är melker snart 12 månader och vi jobbar på vi med! jag har varit i en hundägar-svacka, skola och lägenhetsletande tar upp allt tid men nu börjar jag återfå den där härliga känslan av att jag faktiskt har min egen vovve, underbart!

2011-02-06 @ 20:19:04
URL: http://melkerpug.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback