Alltså, A-kassa?

Sedan jag blev arbetslös i juni har jag fått ersättning för 7 dagar (ungefär 2000 kronor) . Det gick rätt smärtfritt när vi väl lyckades fylla i alla papper rätt, nu har jag enligt dem rapporterat att jag börjat arbeta den 16 augusti och de kommer inte betala ut några pengar förrän jag skickat in mitt anställningsavtal, vilket såklart inte finns eftersom jag inte arbetar. Så där, då ser vi framför oss tre månader till innan jag kan få mina sista pengar. Hurra!

Och just ja, CSN är ju inte mycket bättre, fyra veckor sen de fick min ansökan och de har inte ens tittat på den ännu. Min ekonomiska situation känns ju ljuvlig just nu. Tur att allt annat går bra just nu, annars hade det varit jobbigt. Och vilken tur att jag har de föräldrarna och den pojkvännen jag har, vilka stöttepelare!


Vi argmyser framför datorn.

Kommentarer
Postat av: Karolin & Zäta

Hahaha, ja faktiskt har han en "bajs-min" också! :) Ser lite... tryckande ut? :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback