Dag 01 - Om mig


Det är alltid så svårt att skriva om sig själv. Låt säga så här; Jag växte upp i en by utanför Kristianstad och under högstadiet handlade korridorsnacken mest om vem som hade den coolaste traktorn. Nu är väl inte Fjälkinge riktigt så pass "bonnigt" att det är någon bra beskrivning egentligen men många av de som gick på samma skola som jag då bodde på gårdar och körde faktiskt traktor till skolan. Jag hoppade mellan att tillhöra "pluggisarna" och "tuffingarna" och var förmodligen något där mitt emellan.

Under hela min uppväxt sportade jag väldigt mycket och jag har varit bland Skånes finest i både friidrott (höjdhopp trots min - då - ringa längd) och innebandy (SM-brons -05). Men det var i fotbollen mitt största intresse låg.

När jag skulle välja gymnasielinje var jag säker på att det var media jag skulle välja, för jag skulle bli grafisk formgivare - det fanns liksom inget annat alternativ. Så jag läste media och fortsatte in på en KY-utbildning i grafisk formgivning efter studenten. Jag packade mina tillhörigheter och flyttade till Nyköping. Något som förövrigt var ett fantastiskt stort steg för mig. Under gymnasieåren mådde jag rätt dåligt och att flytta till Nyköping blev någon slags räddning. Jag började om helt, och så träffade jag så klart Johan.

Ett och ett halvt år senare hade jag jobb på en reklambyrå i Stockholm. Jag var så stolt! Efter ytterligare ett och ett halvt år kände jag till 100 % att det inte var något för mig. Jag stod ut i ytterligare ett halvår då jag varje dag gick till jobbet och kände "jag vill inte göra det här" och var ganska ledsen överlag. Sen slutade jag att jobba där och började istället på lärarprogrammet på Stockholms Universitet och jag tror och hoppas att jag nu hittat rätt bana.

Annars är kärlek, kakor, klänningar och spel nog det bästa jag vet. Tillsammans med allt som hör sommaren till. Saker som picknick, bad, barfotaspring och lediga dagar utomhus är ovärderbara - speciellt om de kombineras med de fyra sakerna jag tidigare nämnde. Jag har en fin kille som heter Johan som jag snart varit tillsammans med i fyra år. Jag är fantastiskt glad att jag får dela mina dagar tillsammans med honom, vi är lika och olika på samma gång och förutom att vara min pojkvän så är han också min bästa vän. Sedan ett halvår tillbaka har vi en mops som heter Gibson och man skulle kunna säga att livet är rätt fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback