Dag 26 - Mina rädslor

Jag är rädd att jag en dag ska ångra mig. Kanske vakna en dag och tycka att allt blev helt fel. Att de många år jag levt borde ha blivit helt annorlunda. Att jag ska börja försöka ändra på allting så jag snart inte ens känner igen mig själv.

Jag är också, kanske lite mer otippat, rädd för nyckelben. De ser så små och sköra ut, jag avskyr när någon kommer åt och rör vid mina nyckelben. Det går som kårar längs hela ryggraden och det känns som att de ska gå sönder. När jag var tonåring funderade jag på riktigt på att operera bort dem, man kan nämligen leva utan dem. Idag är det inte riktigt så farligt men jag kan fortfarande inte tänka mig något ben i kroppen som vore värre att bryta.

Just precis nu är jag lite rädd att den här hemtentan som jag borde skriva på nu aldrig ska bli något. Det känns som att jag aldrig kommer att sätta igång och det vore förstås hemskt synd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback