Sjukvård.

Nu tänker jag gnälla av mig lite, för det känns som att jag behöver det. I fredags svullnade mitt ena knä upp och sedan på söndagen även det andra knäet. Jag har ingen aning om varför men ont gör det och jag har svårt att gå. Jag bokade en tid hos en läkare för så här kan jag inte ha det! Vad händer? Jo som alltid de senaste tre åren när jag behövt läkarvård, vilket förvisso inte hänt så ofta, får jag betala 150 kronor för att komma in till en läkare som säger: "Oj, ditt knä är svullet", skriver ut receptbelagda värktabletter och skickar mig till en vårdcentral för att ta prover. Jag vet väl att knäet är svullet om det är därför jag uppsöker läkare från första början? Varför ska jag betala extra för att någon med en titel och utbildning ska säga samma sak? Så mycket hjälp fick man alltså...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback