A little mess

Om tre och en halv dag flyttar vi och hemma står det lådor och skräp överallt. Vi gör inte mycket annat på ledig tid än att packa ner prylar i lådor och det är inte kul längre. Nu vill jag packa upp istället, bli färdig.

I torsdags försökte vi beställa soffan vi ville ha men "den är slut i lager och kommer inte att köpas in igen". Så vi hittade en annan soffa som levereras i slutet av november. Tills dess blir det kuddmys i nya vardagsrummet. Vi gick till affären mittemot mitt kontor för att köpa soffbordet vi bestämt oss för men "vi har inte fler i lager". De beställer hem ett nytt till oss som vi borde ha någon gång nästa vecka, eller så. Idag gick jag tillbaks för att köpa taklampan vi hittade under vårt besök där i fredags men "den sålde vi i morse, jag kan ringa och höra om vi kan få hem fler men jag tror inte det". När ska den där oturen ta slut undrar jag? Det är faktiskt inte roligt.

För övrigt fyller jag 22 idag. Det känns inget speciellt men jag fick världens finaste basker av Johan igår. Och en del andra saker som är så himla "Sofie" att man nästan spricker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback