Hundra om mig

Emma skrev en hundralista och jag gjorde detsamma.

  1. Jag är en hopplös romantiker
  2. Jag är superdålig på att ringa till folk jag tycker om bara för att prata
  3. Min mamma är ett undantag, henne ringer jag nästan varje dag
  4. Jag är fruktansvärt lättlurad
  5. Trots att jag alltid drömt om att bli formgivare vet jag inte om det är rätt
  6. Jag har aldrig haft så starka känslor för någon som för Johan
  7. Om han frågade skulle jag gifta mig med honom imorgon
  8. Jag älskar att baka, framför allt sötsaker
  9. Jag har aldrig sett varken Star Wars eller Matrix
  10. När jag var i Turkiet som 18-åring friade en turk till mig med en ros i mungipan stående på knä
  11. Jag tycker att det är lite roligt att städa
  12. Jag kan bli rädd för små barn som är ledsna
  13. Jag kommer bli ledsen om det inte blir någon Gibson nästa sommar
  14. Min lillebror är en av mina bästa vänner
  15. När jag var yngre vågade inte jag berätta att jag tyckte om att spela datorspel
  16. Jag drömmer om att driva fosterhem i ett hus på landet
  17. Jag äger alldeles för många skor
  18. Jag vill lära mig sticka
  19. Jag funderar på att bli svensklärare när jag bli äldre
  20. Jag ångrar att jag slutade spela fotboll
  21. Harry Potter är de bästa böckerna jag läst
  22. Jag skulle önska att jag hade gröna fingrar
  23. Jag gråter för allting och tycker att det är skönt
  24. Jag tycker inte alls om svart kaffe men dricker det ibland ändå
  25. Jag tycker att miljön är viktig men är dålig på att tänka på den
  26. Jag älskar att få vara barnslig
  27. Samtidigt älskar jag att "vara vuxen"
  28. Det bästa jag någonsin köpt är min tvättmaskin
  29. Jag vill ha barn innan jag blir 30
  30. Jag var tillsammans med en mytoman en gång, han sårade mig mer än någon annan gjort
  31. Jag tittar nästan aldrig på teve
  32. Jag köper fortfarande cd-skivor
  33. Jag blir lätt rastlös
  34. Jag blir sur om jag inte får som jag vill
  35. Jag och Johan är egentligen väldigt olika
  36. Jag började skriva en bok men den kommer aldrig bli klar
  37. Jag är stolt över att jag vågade flytta när jag var 18
  38. Nyköping kan vara den bästa staden jag vet
  39. Jag har bara haft hemlängtan en gång sedan jag flyttade
  40. Jag har ett SM-brons i innebandy
  41. Jag älskar att resa
  42. Jag har lite fobi mot nyckelben
  43. Jag har alltid höga krav på mig själv
  44. När jag bodde i Oxelösund var jag rädd för att gå ut själv på kvällarna
  45. Jag tycker att jag växer och utvecklas till det bättre hela tiden
  46. Sällskapsspel är det roligaste jag vet
  47. Jag är utomhus alldeles för sällan
  48. Jag älskar att vara hemma
  49. Jag blev retad för att jag var smal när jag var liten
  50. Jag är fåfäng
  51. Jag dricker hellre öl än vin
  52. Jag vill göra en tatuering till
  53. Jag skulle inte klara att inte prata med Johan varje dag
  54. Jag är en morgonmänniska
  55. Jag älskar julen
  56. Jag köper gärna ljus och ljuslyktor
  57. Alla mina tre pojkvänner har haft namn som börjat på "J"
  58. Jag tror på spöken
  59. Jag tog körkort en månad efter min 18-årsdag
  60. Jag kuggade en gång på uppkörningen
  61. Jag tycker oftast att vita lögner är okej
  62. Jag ser mig själv som en färgglad person
  63. Med min kropp är jag mest nöjd med ögonen och rumpan
  64. Jag önskar att jag kunde spela gitarr
  65. Jag vill bo utomlands ett år
  66. Frukost är det godaste jag vet
  67. Jag försöker få Johan att vilja göra fler barnböcker med mig
  68. Jag är döpt till Emma Sofie, telefonförsäljare frågar alltid efter Emma
  69. Jag festar sällan för att jag inte orkar bli bakfull
  70. Jag äter gärna kakor
  71. Jag är ganska hypokondrisk
  72. Jag är lite besviken på mig själv för att skånskan försvunnit så mycket sedan jag flyttade
  73. Mina favoritblommor är gerbera och tulpaner
  74. Jag älskar att jobba med textformgivning
  75. Någon gång ska jag åka till Disneyland
  76. Min drömresa skulle gå till Indien
  77. Jag är riktigt bra på att göra bakpotatis och fyllning
  78. Min favoritmat är pasta
  79. Jag tycker om att hjälpa folk
  80. Jag har helst på mig tights och klänning
  81. Jag hoppas kunna spela fotboll igen om ett år
  82. Jag längtar efter att påbörja flytten till Telefonplan
  83. Jag gör gärna utflykter på somrarna
  84. Våren är min favoritårstid
  85. Jag mår dåligt om det är för stökigt hemma
  86. Sofia Coppola är den bästa regissören jag vet
  87. Jag blir stressad om jag sover för länge en helgmorgon
  88. Jag har aldrig varit på en begravning
  89. Hette Juhlin i efternamn som bebis eftersom mamma och pappa inte var gifta
  90. Jag har aldrig blivit stucken av en geting
  91. Jag gick in i väggen under projektarbetet på gymnasiet och var sjuk i två veckor
  92. Jag har ett stort ärr i pannan efter att ha sprungit in i en dörrkarm som barn
  93. Jag har fått alla jobb/praktiker som jag varit på intervju för
  94. Jag tycker det är avslappnande att lägga pussel
  95. Skulle vilja bli vegeterian men tycker för mycket om kött
  96. Jag skulle vilja ha mindre fötter trots att mina inte ens är så stora
  97. Jag vill hemskt gärna hoppa fallskärm
  98. Jag är rädd för att dö
  99. Jag tror på ödet
  100. Jag önskar att jag läste mer böcker

Kommentarer
Postat av: Jelena

Åh vad skoj att läsa!! :)

2009-05-26 @ 18:12:00
Postat av: Emma

Jag läste allt!

Och du, punkt 67 tycker jag att du ska driva riktigt hårt, den ni gjort hittills var grym!

Postat av: Sofie

Emma: Ja, jag gör verkligen mitt bästa. Det går åtminstone framåt. :)

2009-05-26 @ 22:49:28
URL: http://sofiegunnarsson.blogg.se/
Postat av: Andreas

Jag tycker att du ska prata mer om punkt 40!! Jag är imponerad. Fått en ny sak att säga; "du vet, jag känner en som har ett SM-brons i innebandy..."

2009-05-27 @ 09:10:43
Postat av: Sofie

Andreas: Jo, lite tufft va? Jag var en riktig sportnörd förut, var rätt bra också, men lat.

2009-05-27 @ 14:23:41
URL: http://sofiegunnarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback