Men lilla, lilla Greven!

I morse tog vi som vanligt ut våra små gerbiler på en löptur i soffan och sängen och den lilla äventyrslystna Greven såg sin chans när vi var söndagströtta (och en del bakis). Nu är hon borta, försvunnen. Vi trodde ett tag att vi hittat henne men det var bara inbillning och jag har gråtit och skrikit för att ett av våra husdjur är borta. Inte trodde jag att den lilla musen betydde så mycket men att sitta bredvid musburen utan att hon febrilt hoppar mot gallertaket är tomt och sorgligt. Jag saknar henne och hoppas innerligt att hon en dag kommer stå mitt på köksgolvet och titta på mig som om ingenting hänt. Som att hon åkte fast liksom, det har ju hänt förut. Fast jag tror inte det, jag tror att jag gosat med henne för sista gången.

Och stackars Påven fattar ingenting. Får sova ensam i natt och det har hon aldrig gjort förut. Tydligen så kan gerbiler dö av ensamhet och man kan inte föra in nya gerbiler hos inbodda vuxna honor. I alla fall är det svårt då de små söthuvudena är riktiga mördarmaskiner om någon trampar i deras territorium. Imorgon är det vi som ringer till gerbiluppfödarna för att se vad vi kan ta oss till. Jag vägrar se på när Påven sörjer ihjäl sig.


En suddig, dålig bild på försvunna Greven som liten.

Kommentarer
Postat av: Frida

stackars dig Sofie! hoppas ni hittar Greven! Filmen är verkligen bra, visst är den lite småtöntig och galet rolig på sina håll men de fångar verkligen känslan av hur mycket en hund betyder.. Se den! Nu vill jag verkligen läsa boken.. hoppas allt är bra förutom de me Greven! Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback