Dikter.

När jag var mellan 16-18 år skrev jag mängder med dikter som aldrig någon jag kände fick se, jag publicerade dem under ett falskt namn på en skribent-community för att få konstruktiv kritik. Även om det lyser igenom att jag var tonåring och inte riktigt hade hittat mig själv ännu betyder de väldigt mycket för mig. Jag tänkte visa två som jag skrev kort efter att min dåvarande pojkvän hade gjort slut med mig på ett väldigt fult sätt. Stackars tonårs-Sofie tänker jag när jag läser dem så här i efterhand.

minnen i svartvitt
sitter vid sidan om
mitt eget liv 
när alla minnen
passerar i svartvitt. 

tror på lögner 
och ser mig sviken 
när värmen dör 
i takt med sanningen. 

lyssnar till orden 
som aldrig sägs 
när blicken blir suddig 
av besvikelse. 

tårar av glas 
krossas mot marken 
när du kastar 
kärleken i ån. 

tittar på dig 
när du sakta 
aldrig lämnar mig 
utan att stanna.

ytterligare ett sorgligt, kasst avsked
känslan av att vara bortglömd
och bortkastad har aldrig varit starkare
och min 1,20 säng är alldeles för stor
för bara mig.
mitt rum luktar fortfarande gott
efter dina andetag.
rädslan av att duscha bort din kropp
är större än att gråta
bort dina kyssar.
om jag hade din tröja kvar
skulle jag gå klädd i den
för att känna din kropp mot min.

Nej John,
det här är inget försök att få dig att förstå,
det här är ett försök att komma över dig.
två timmar efter ditt avsked
och mina armar längtar efter din hals.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback