Jul? Nu snart?

Andra advent passerade och vi drack glögg och åt köpta pepparkakor med ädelost tillsammans med Jessica, Olle och Nikki som spenderat helgen hos oss. På bordet stod adventsljusstaken och lös och lika starkt lyste julkänslan med sin frånvaro. Jag är egentligen ett riktigt julfreak men det här året känns det som att december har överraskat. Jag är inte alls redo. Inte ett enda julbak har jag hunnit med och julgodiset som brukar vara klart inför advent finns inte ens i tankarna ännu och de första julklapparna köptes igår.

Jag skyller på att vi flyttade i november och hade fullt upp med att bo in oss i en ny lägenhet under de veckorna som egentligen ska spenderas med julförberedelser. Veckans kvällar kommer spenderas med att köpa julklappar, baka julgodis och pepparkakor samt att ställa fram de få stackars tomtar som krävs för att julkänslan ska komma. Jag längtar mig tokig efter julgranen som vi får nästa vecka. Det ska bli jul i Gunnarsson/Nohr-hemmet i år med. Jag lovar!

Kommentarer
Postat av: Fine

även fast vi har allting, julgran, inslagna paket under den, hyacinter, julduk, amaryllis så får jag inte heller någon känsla. Lusigt, och lite oroväckande :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback