Jag hatar försäljare!

Nyss ringde det en försäljare till mig och ville kränga ett telefonabonnemang från nåt okänt bluff- och bågföretag. De skulle sänka kostnaderna på mitt företags fasta telefoni med 26 kronor, jag påpekade att mitt företag inte har någon fast telefoni och att jag som privatperson är väldigt nöjd med det jag redan har. DÄR borde han sagt okej, och lagt på. Men nejdå, då blir den jäveln otrevlig istället och frågar varför jag är dum och vill ha högre månadskostnad. "Jag kan höja den med om du vill". Jag säger återigen att jag inte är intresserad och ber honom lägga på men han fortsätter sitt malande.

Jag ber honom lämna mig ifred och säger att han är otrevlig när han inte respekterar mitt nej. När han då säger "Om du inte låter mig berätta färdigt kommer jag bli otrevlig", då lägger jag på luren. Varför ska de ha så svårt att fatta? Ett nej är ett nej. Och han var obehaglig och jävligt otrevlig. Fyfan.

Och säg för fan inte Sofie en gång i varje mening, du är inte min kompis och den taktiken funkar inte. Gah vad arg jag blev!

Kommentarer
Postat av: Amanda

På dem bara! Grr visar huggtänderna

Postat av: ingela

uh, brorsan fick en sån på telefonen i fredags när vi åkte bil. han sa "oj vilken bra försäljare, han sa mitt namn hela tiden" osv. varav jag o en till satte oss emot, det blir för personligt, han känner inte mig! blä. vilken idiot som hotar dig att bli otrevlig oxå. fy fan.

2008-09-21 @ 20:23:16
URL: http://ingy80.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback