Prison Tycoon

Jag har alltid varit svag för simulatorspel. Främst har det handlat om The Sims förstås, men också Theme Park-serien har spelats flitigt och Theme Hospital var länge ett favoritspel. Det som dock fick in mig på simulatorbanan från början var Rollercoaster Tycoon. Helt underbart spel tyckte jag och det är fortfarande en stående favorit. Jag ägde tre olika när vi bodde i Oxelösund men när vi flyttade försvann allihop spårlöst tillsammans med Theme Hospital.

Igår när vi var på stadspromenad gick vi in en runda på EB och jag fastnade framför Tycoon-spelen. Finns ju hur många som helst numera, själv har jag bara provat Zoo och Rollercoaster. Prison verkar väl häftigt skrattade jag igår och idag fick jag för mig att läsa lite om det på nätet. Under min "research" hittade jag det på Ginza för 10 kronor och det kan det ju vara värt tänkte jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback