En upphittad mobil.

När jag åkte tåg i söndags från Uppsala till Nyköping hittade jag en mobil på tåget. Vad fan, tänkte jag. Stackare som tappat/glömt den. Då hade jag tre möjligheter;
  1. Ta mobilen och sälja den på blocket.
  2. Ge mobilen till tågpersonal och hoppas ägaren hör av sig.
  3. Ringa upp någon i telefonboken och berätta att jag hittat den.
Eftersom jag hittade mobilen precis när jag skulle gå av tåget var jag tvungen att ta ett beslut jävligt snabbt. Alternativ 1 var ju såklart aldrig ett alternativ egentligen. Jag valde att ge den till tågpersonalen. Så fort tåget hade åkt ångrade jag mig. Den där mobilen kommer hamna i någon städlåda och ägaren får bara tillbaka den om den kommer på tanken att ringa SJ och fråga. Hade jag istället ringt upp någon i telefonboken hade ägaren garanterat fått tillbaka den. Dumma mig och förlåt. Åkte du från Gävle till Uppsala i söndags och har tappat en mobil så tycker jag du ska ringa till SJ. Den finns där. Vagn 2 satt jag i. Pust.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Tjena Tjejen!
Du anar inte hur mycket jag garvade när jag läste detta inlägg! =)
Jag är ju en av dom som samlar in hittegodsen ;) Och jag lovar att de hamnar hos Hittegodsvid slutstation av tåget.
Hoppas du har det gött!!! Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback