Att sitta bredvid folk på tåget.

En stor nackdel med att pendla är det där med folk. När inte jag och Johan tar tåget samtidigt måste man ju alltid sitta bredvid någon helt främmande människa och jag lovar att i 95 % av fallen är denna människa en äldre tant/gubbe som luktar illa eller på tok för mycket parfym. Eller har de en dålig ovana som att andas stönande, tugga tuggummi högt och smaskigt eller nåt liknande. Jag dör på det. Har varit så nära att be dom flytta på sig många gånger. I morse satt jag bredvid en tant som stank svett. "Hej, när jag väl är framme i Stockholm kommer jag stinka av din svett, mycket trevligt".

Förra veckan satt jag bredvid en tant som hade dränkt sig i parfym så jag fick en grymt obehagliig huvudvärk som höll i sig hela dagen. Jag hade också turen att hamna brevid en gubbe som, trots att jag hade iPoden på nästan högsta volym, smaskade med sitt tuggummi så det ekade i hela huvudet.

Det hela är äckligt, motbjudande och störande. Kan man få en privatvagn?

Kommentarer
Postat av: Sofia

Snygg blogg!

Postat av: cajjan

åhhh folk borde verkligen dö!

2008-05-16 @ 11:15:25
URL: http://helloass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback