This one's for you.

När jag var sexton och hade gått en termin på gymnasiet var Cajsa min bästa vän. Vi såg likadana ut i ljusa Levi's, We-tröjor och kepsar. Vi var dödligt förälskade i skatekillar och att det inte var besvarat förstörde oss. Vi gick på fester och drack importerad sprit i våra egna snapsglas och blev fulla. Vi åkte hem och sov i bäddsoffan i källaren. Nina Rochelle stod för musiken och vi grät för att ingen förstod att vi var menade för något som var större och bättre. Vi hatade att det var så.

Texterna var perfekta. "Jag säger livet är de nätter då jag inte kan sova". Och det var precis så det var. Sen spelade de på Tivolirock i Kristianstad och vi stod längst fram och missade inte en textrad mellan tårarna som bara sprutade. Hela det året var bara så tragiskt fint.




Kommentarer
Postat av: cajjan

åhh....!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback