Arbetslöshet?

Filmen igår var riktigt bra och vi hade en trevlig kväll jag och Johan. På tåget hem började jag plötsligt må riktigt dåligt och idag är jag hemma och vilar. Är sådär kul att vara hemma själv och må dåligt. Har liksom varken ork eller lust att egentligen göra någonting samtidigt som jag absolut inte bara vill ligga still. Det är en dåligt vald dag dessutom, Johan ska på kickoff på jobbet ikväll så han räknas inte hemma förrän väldigt sent vilket betyder att jag har en lång dag ensam. I vanliga fall hade jag tyckt det var skönt med så mycket tid för mig själv, men inte idag.

Funderar mycket nu på vad som kommer hända efter utbildningen. Jag har inget jobb och det verkar lönlöst att söka. Har tappat räkningen på hur många jobb jag nu sökt och verkligen lagt ner tid på ansökningar till. Det leder ingenstans och jag är livrädd för att behöva gå hemma hela dagarna och inte ha något att göra. Jag har aldrig varit i den situationen förut, jag har alltid vetat vad som kommer hända och att allt ordnar sig. Nu känns det snarare tvärtom, ingenting kommer ordna sig. Jag är sjukt, sjukt, sjukt negativt inställd till allting och även om jag försöker se det positivt och ta en dag i taget slutar det alltid med att jag oroar mig. Jag har ingen säkerhet här. Ingen familj, inga nära vänner och inte många kontakter som kan hjälpa mig. Allt jag har är Johan och min egen vilja. Kommer det egentligen räcka?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback