Statyupproret!




Tdningen Amelia har börjat åka runt i Sverige och klä statyer i rosa pärlhalsband för att göra oss uppmärksamma på att endast en av tio svenska statyer föreställer en kvinna med namn och kläder på. Självklart tycker de att det är helt fel och har startat en
kampanjsite där du själv kan rösta fram en kvinna som borde ha en staty. Kul och intressant tycker jag och röstar på Greta Garbo.

Jag tycker det är så otroligt häftigt när företag vågar använda marknadsföring där de tar ställning. För något som de tycker är viktigt och som deras målgrupp borde tycka är viktigt. Blir intressant att se om det kommer leda till något mervärde för Amelia i slutändan. Jag hoppas att det går bra för det här är kreativt och kul.

Kommentarer
Postat av: sarinsko

En bra idee faktistk.. fast tror inte de kommer leda till någonting är jag rädd!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback