Peace on earth

image262

Bilden är tagen utanför Vita Huset, det ni ser är ett berg av gamla underkläder av märket Björn Borg. Jag har ännu en gång åsikter om kampanjer jag läst om på
Resumé och Dagens Media. Den här gången är det en kampanj av svenska webbyrån Farfar för Björn Borg. Man han under ett halvårs tid kunnat skicka in gamla underkläder och röstat om vilken krigförare som skulle få ta emot dem. Kampanjen har legat på bjornborg.com. Nästan heälften av rösterna föll på George Bush och nu har han alltså fått sin "present". Kampanjen ska nu fortsätta på bjornborg.com och en annan kirgförare kommer så småningom få ta emot ett underklädesberg.

Jag tycker bara det är hysteriskt roligt. Använda underkläder som en protest mot krig? Det får visst uppmärksamhet, men jag tror att fred uppnås genom vänliga handlingar, inte genom att attackera med ett berg gamla underkläder. Men vem vet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback