Helgen.

Jag sitter på jobbet, har formatanpassat en banner. Det tog ungefär en kvart, knappt det skulle jag tro. Nu vill jag inte göra mer idag. Egentligen har jag en massa illustrationsjobb jag skulle kunna göra men jag orkar inte. Jag har inte gjort annat än att illustrera de senaste veckorna. Och jag som egentligen inte ens är anställd för att göra det. Ett bra skäl att be om löneförhöjning kanske?

Ikväll åker vi till Uppsala för att fira Valborg tillsammans med Johans kompisar. Nån timme i en park och sen hem till Bea och Glenn, tror jag. Mest av allt längtar jag efter öl tillsammans med riktigt glada människor. Lite efter att vakna upp i ett bakfyllerum och äta en pizza eller nåt annat fett till frukost.

På söndag åker Johan till Istanbul med jobbet och det är så orättvist att jag kräker på honom. Jag vill också till Istanbul och åka båt, handla och dricka Efes. Med lite tur får jag en klocka när han kommer hem för det har jag önskat mig. En billig kopia av nån märkesklocka. Den ska vara silvrig och alldeles lagom stor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback