Sista dagen innan verkligheten.

Sitter på praktiken, det är sista dagen och det känns helskumt. I en kasse på golvet ligger mitt tackkort inramat och väntar på att bli bortskänkt. Dessvärre slutar min handledare redan vid lunch så den lyxiga tårta vi tänkt bjuda på klockan 14 i eftermiddag kommer hon missa, och därmed också tackkortet jag gjort.
Mängden arbete jag har framför mig skvallrar inte om att det är sista dagen. Tio annonser som inte ens är påbörjade finns med på min lista och vi har fått reda på att trycktiden på tidningen blivit framflyttad en hel dag. Det betyder att det till och med är stressigare än vanligt innan tryck och folk stirrar rundor som tokiga inne på kontoret. Lustigt.

Helgens storstädning kanske får utebli om Frotté behöver mer arbetskraft. Jag som till och med känner för att städa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback