Sanningsdan

En tom lägenhet, teven på låg volym i bakgrunden, ljudet av grävande små tassar. Och det frenetiska ljudet av knappande tangenter. Där är jag. Ensam. Det är ganska skönt, försöker jag åtminstone intala mig.
Dagen har ägnats åt att vara allmänt sliten efter gårdagens utgång men även åt att städa och göra fint, fixa överraskning åt älskling tills han kommer hem. Fast jag är så kass, lyckas alltid berätta att jag har en överraskning och då blir det hypat och inte alls lika kul. Jag har också lagat en god hamburgertallrik och ätit en massa chips. Toppen på det hela är Trocadero, den här gången ur glasflaska för att locka fram den där speciella vår/sommarkänslan som bara läsk ur glasflaska kan.
Det är lite flashback på det, läsk ur glasflaska. Det känns så mycket 2006 och våren utanför C4. Till råga på allt tittade jag på Tjenare Kungen och mer våren 2006 än den filmen kan det inte bli. Det kändes bra att sitta och småsakna förra året och dra alla repliker ur filmen inne i huvudet precis innan de sades på filmen. Då vet man att man har sett en film för många gånger, men den är ändå fortfarande bra.

Dagens städ-soundtrack var Säkert! Jag börjar bli riktigt kär i den skivan och jag måste se det live i sommar. Och jag behöver en massa mer pengar för att ha råd med allt jag vill.


Jag saknar:
  • Johan (såklart)
  • Hunden
  • Calles kaffe
  • Mjukglass med strössel
  • En kall Singha ur ett ölglas
  • Lillebror
  • Pengar
  • Zeke's baguetter
  • Hultsfred
  • Min punkarbitch

ÄlsklingPunkarbitch p? Zeke's
det här är allt jag behöver.

Kommentarer
Postat av: Mettiett

Hej lilla S.
Du verkar fa allt att hanga samman nufortiden. Eller ar det bara som det verkar. Sjalv ar jag lika total forrvirrad som alltid men det ar val bara att inse att san e jag. Idag ska jag skriva brev. Sa jag slanger ivag ett till dig tror jag. Det ar mysigt med riktiga brev.
Hoppas allt ar bra. Ta hand om dej och halsa Johan.

Puss mette

2007-04-02 @ 11:06:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback