Kan gott vara nyttigt?

I söndags upptäckte jag och Johan en stavmixer i ett skåp i köket, helt oanvänd julklapp Johan fick förra året. Sedan dess har vi använt den flitigt genom att göra bärsmoothies. Först jordgubb, sedan banan, fruktblandning och senast var det hallon/blåbär. Kan det egentligen vara nyttigt? Jag menar, jag tror ju det, men det är ju gott och enligt mina erfarenheter är inte det som är gott nyttigt. Det hör bara inte ihop. Eller? Om någon vet så uppskattar jag ett svar.
Jordgubb är godast och vill ni ha ett recept så följ det här, räcker till två glas:

250 gr frysta jordgubbar
4 msk florsocker
1 dl mjölk
2 dl vaniljyoghurt
3 isbitar

Mixa först jordgubbar och socker i tillexempel en stavmixer. Sedan häller ni över mjölk och yoghurt och kör ett tag till. I med isbitarna och krossa dem. Drick ur höga glas. Smaskens.!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan svejsan...
jo det känns ganska rätt faktiskt, jag är för det mesta hos mina kusiner..
042206710 är telefonnummret...
hoppas allt är bra med dig
puss

2007-03-04 @ 16:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback