Jag är nog ganska kd när det gäller jul.

Jag har precis varit nere på stan och handlat lite. Jag har köpt julklappspapper, julkort och julfrimärken. Jag skickar mina julkort på posten för det ska ju vara så. Jag har alltid fått julkort på posten förut och det vill jag ha i denna digitala värld också. Inga digitala julkort tack, jag vill bara ha mina på posten.
Jag vill klä julgranen med hela familjen på kvällen den 21 december och sen dricka glögg och äta pepparkakor och titta den på fina granen. Sen får vi hänga upp våra julstrumpor den kvällen. Jag vill få en tomte första morgonen i julstrumpan för det har jag alltid fått.
Dagen innan julafton vill jag (konstigt nog) till farmor och farfar och öppna julklappar och äta julbord. Så har det alltid varit.
På julafton vill jag att det ska vara snö och vi ska äta julfrukost med hela familjen och sen börja stöka med att få ordning på torpet. Lagom till klockan 15 är vi färdiga med allt och är nyduschade och finklädda och tittar på Kalle Anka och dricker glögg och äter pepparkakor. Sen kommer tjocka släkten. Jag vill att det ska finnas massor med ål på julbordet, det har vi alltid haft. Och jag vill att julklapparna ska delas ut av Robin och Rasmus utklädda till tomtar väldigt sent på kvällen. Jag vill att vi ska vara fulla som vanligt och ha en julaftonskväll som slutar mitt i natten. Så har det alltid varit och jag tycker om det.

Skicka mina julkort på posten för jag är så jävla KD på julen.

image84

Kommentarer
Postat av: cajjan

fast allt den där mysigheten och postade julkort går juinte alls ihop med att alla ska vara fulla.. :S


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback