Tågmemoarer - Torsdag 5/4 19.30

Sitter på tåget hem, det är nåt slags specialtåg som inte gör några uppehåll förrän i Hässleholm. Det är skönt, slippa folk som stressar för att inte missa något. Jag har fått en fönsterplats, bredvid mig sitter ingen, och kommer alltså inte göra heller på hela resan. Helt underbart, jag gillar inte folk på tåg.
Ska bli skönt att komma hem, ungefär två timmar kvar nu, inte så länge.

Försökte hitta Kajsas och Lizas studenttal på den här datorn men kom på, efter några minuters letande, att  jag ju faktiskt fick datorn i studentpresent vilket innebär att jag omöjligt kan ha skrivit talen på den här datorn, alltså borde de inte ens finnas här. Ska titta efter dom när jag kommer hem, ångrar att jag inte brände dem till mig själv också efter att ha spelat in dem på skiva. Hade varit kul att ha, men det går ju i och för sig att ordna. Jag träffar ju dom fortfarande, då och då. Eller, åtminstone Kajsa.
Minns att jag pratade om att min och Lizas vänskap alltid skulle hålla oavsett hur många mil emellan oss det var, antar att det inte riktigt stämde. Har inte hört ifrån henne på evigheter. Lite mitt eget fel också antar jag. Måste skärpa mig. Jag är alldeles för dålig på att höra av mig till folk, har nog med mig själv känns det som. Tyvärr.

Imorgon ska jag kanske träffa Calle, vi har en massa att prata om. Har ju knappt hunnit prata med honom ens sen han skaffade flickvän, och det är ju sju månader sen nu. Så jäkla illa. Men det blir väl så när man flyr staden för att komma vidare i livet. Komma vidare, det kan väl betyda att man lämnar gammalt bakom sig. Antar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback