så himla typiskt!

Vi har slutligen hittat en dagmatte till Gibson som kan ha honom då jag har heldagar på Universitetet eller när jag är ute på min praktik. Valet föll på en kvinna som bor i närheten och som själv har en amstaff-valp på 6 månader. De hade så himla kul ihop när vi var där! Tanken var att Gibson skulle få vara där några timmar denna veckan när jag är hemma så vi vet att allt funkar bra och sedan vara där hela dagar under kommande två veckor då min praktik är. Så himla typiskt då att Gibson går och blir sjuk! Veterinären säger att det troligen är kennelhosta men det skulle också kunna vara noskvalster, båda delarna är ofarliga och kennelhosta behandlas inte alls utan får gå över med tiden. Dock så är båda fallen väldigt smittsamma och jag är inte alls säker på att dagmatte Maria vill riskera att få sin egen valp sjuk. Även om det inte är farligt så är det ju hemskt tråkigt att torka snor och se dem må dåligt...

Något positivt ska jag också dela med mig av: Vi var på lägenhetsvisning (triangelbyte) i Kärrtorp igår och alla parter är intresserade, nästa vecka skickar vi in alla papper om ingenting oväntat händer. Håller mina tummar, snälla gör det ni också! Lägenheten var helt nyrenoverad, ganska mycket mindre än vår nuvarande och framför allt, bara hälften så dyr. Åh, jag hoppas verkligen att det går igenom.

Nu tillbaka till skolböckerna, plugg plugg plugg!

Kommentarer
Postat av: fine

den svarta slankmopsen på söder kan alltid agera sällskap på dagarna om ni behöver, jag gör inte så mkt förutom tränar och tränar lite mer. =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback