Dag 09 - Min tro

Jag tror på ödet. På att det egentligen inte spelar så stor roll vilka val vi gör, men att det spelar roll att vi gör dem. Jag tror att allt som händer betyder någonting, att det på något vis är en del i ett större sammanhang som vi kommer, eller inte kommer, få veta längre fram. På att man kan dra lärdom av saker som sker och göra vägen man vandrar lite lättare eller lite roligare.

Jag tror också på kärleken. På att det viktigaste som finns är att få älska och att få vara älskad. Att det nästan allt är enklare att gå igenom om man är två. Och att man - om man bara vågar - kan uppleva saker och känslor som man inte trodde fanns när man ville vara ensam.

Slutligen tror jag på mig själv. Att jag är stark nog att göra val som känns rätt, att jag vågar lita på min egen förmåga och att bara jag själv kan veta vad som är rätt eller fel för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback