Dag 22 - Det här upprör mig

Jag blir förstås upprörd över sådär självklart orättvisa saker, sånt som man tycker vore självklart att det är på ett vis och så är det inte det ändå. Som att alla barn ska få ha snälla föräldrar till exempel. Eller att gamla människor som varit gifta i hemskt många år får bo på samma ålderdomshem. Eller att man får bli kär i vem man vill.

Sen kan jag bli riktigt arg om inte barn tas på allvar. Om man pratar med dem som om de inte riktigt förstod, eller om man vinkar bort något som de tycker är viktigt för att det inte är viktigt i ett vuxenliv. När man säger "du kommer förstå när du blir äldre". Jag tycker att det vore så mycket mer schysst att bry sig, att ta deras ord på allvar och att tänka att de faktiskt också kan tycka och känna saker även om de inte hunnit bli så gamla. Det försöker i alla fall jag att göra, det är inte alltid lätt att vara barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback