Gråa lördagen.

Idag har det varit riktigt grått och trist ute och jag har mestadels gömt mig inomhus. Har uppdaterat min hemsida så att det är den aktuella praktikplatsen som står där och spelat en hel del Zelda. Gav mig dock ut en liten sväng för att låna böcker på biblioteket som dock var stängt när jag kom fram. Handlade lite frukost och en varsin semla till mig och Johan. Sen hade vi mysigt eftermiddagsfika och drack lite kaffe för en gångs skull. Nu börjar det väl bli dags för att laga middag snart antar jag men kanske Johan får göra det eftersom jag är i full färd med att koda hans hemsida.

Jag tycker om att göra hemsidor, det är liksom magiskt att se hur det växer fram saker genom att jag skriver några obegripliga bokstäver. Later.

Kommentarer
Postat av: anna

Du får så gärna skratta öppet till och inför mig. Det gör ingenting. Men som jag nu skrivit så har jag rätt att att stå upp för det jag gör och tala för det jag gör.

Jag har inte någonstans påpekat eller påstått att du varit avundsjuk eller missunnsam. !?!?

Jag tar gärna emot kritik men jag får också använda den å det sätt jag vill.
Om jag itne hade kunnat ta kritik och använda den så hade jag aldrig klarat av att gå 3 år på konst & designskola eller gått ut med de omdömen jag gjorde.

Det jag påpekade och menade med att frågan om du haft några kunder eller ej är att du i flera kommentarer nu försökt säga mig att jag inte kommer klara denna bransch eller arbetar professionellt gentemot en kund på grund av att jag är gräslig på typografi. Men jag har ocg har haft enbart nöjda kunder.
Men nej dessa visar jag inte i min blogg ty det tycker vore oerhört oproffessionellt att göra.

Jag har utvecklat mig något oerhört på det år jag haft bloggen och om ett år är jag övertygad om att jag är än bättre än idag.

Motiven är mina, så som jag gjort dem så som jag såg dem framför mig så som jag vill ha dem.
I mina fria arbeten så går jag på känsla och impuls och ändrar sällan
i efterhand.

till skillnad från
tex de annonsjobb jag gör där jag kan sitta i 6 timmar med bara en mening..flytta en punkt fram och tillbaka, en milimeter hit och dit.

men när det gäller min konst, fria arbeten så orkar jag inte..vill inte och kommer inte.

Kram

Postat av: anna

..ber för övrigt om ursäkt för alla de stavfel jag gjort här...

kram igen

2008-01-12 @ 18:04:37
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: anna

jag kommer skaffa en hemsida inom en snar framtid och där ha mina arbeten - egna som professionella och betalande.
Men min blogg..ok att jag visar mina fria arbeten där och via den fått betalande kunder.
Men jag vill inte lägga upp logos och sådant i bloggen för jag tycker det blir fel gentemot kunden att visas upp och kanske förknippas med en sida där jag skriver om allt från tjockångest till panikattacker till gasig mage och böldbesvär.

Jag vet också vad som krävs gentemot kunder som anlitar en.

Men jag vet också vad som krävs av mig av mig själv.

kramkram!

2008-01-12 @ 18:44:55
URL: http://pyttis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback