på riktigt.

Jag är ute och gör min första VFU nu och när jag kommer hem på eftermiddagarna är jag så trött så det är inte klokt. Men wow! Vad spännande det är ute i skolan, eleverna är små kaxiga charmtroll allihop och man bara matas med intryck och upplevelser hela dagarna. Det finns så extremt mycket att bearbeta och jag förstår att hela jag blir trött av det.

Innan jag gick ut hade jag som ett av mina personliga mål att våga ta plats och se mig själv som en resurs till skolan och inte som någon som mest är i vägen och jag måste nog säga att jag hittills är väldigt stolt både över mig själv och skolan jag är på. Jag har mängder av frågor och funderingar varje dag som de anställda på skolan gör sitt bästa för att svara på hela tiden och mina idéer tas emot med öppna armar samtidigt som de dessutom frågar om min åsikt. Jag får vara en del i hela verksamheten och de får mig verkligen att känna mig just som en resurs, skitkul förstås! På torsdag ska jag hålla i min andra lektion och det blir någon typ av dramatisering av en skönlitterär bok klassen läst. Det kan gå precis hur som helst, just nu är jag inställd på kaos men det kan lika gärna bli bara bra. Jag tror i alla fall att eleverna kommer att tycka det är kul men risken är väl stor att jag "tappar" dem och får svårt att hålla gruppen fokuserad. Time will tell!

Kommentarer
Postat av: fine

gå fot är ju utmärkt att han kan, det gör inte Nessla! Men jag måste ändå säga att jag är impad, släpper henne varje morgon på vår skogspromenad och hon lyder när jag säger till att inte gå fram till andra hundar.

Undrar vart man gjorde rätt någonstans, otippat! :)



Ja vi vill gärna ha honom, vi vill ha en gul tjej till så det skulle bara vara kul att se hur det kommer bli.

Postat av: Mette

Kaos är ju inte nödväntigvis detsamma som dåligt. Jag tror du kommer bli en fantastisk lärare! Hejja hejja!

2010-10-27 @ 13:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback