Det där med nyckelben.

Jag har länge tyckt att nyckelben är en konstig och väldigt obehaglig grej. Det var inte så längesen som jag fick kalla kårar och hemska rysningar bara vid tanken på att någon skulle vidröra mina nyckelben. Personer som hade väldigt tydliga nyckelben fick mig också att må lite lätt illa. Om det började klia på mina egna nyckelben fick jag nästintill panik, jag kunde inte röra vid dom och fick stå ut med kliandet.

Den där konstiga fobin har gått över lite smått och jag vrider inte längre kroppen i plågor vid tanke på nyckelben. Däremot när jag tänker på hur obehagligt jag har tyckt (och tycker lite smått fortfarande) det är att dessa ben sticker upp ur kroppen och man faktiskt kan ta runt om dom, blir jag lite illa till mods. Jag förstår inte riktigt grejen.

Kommentarer
Postat av: cajjan

du får inte tycka det är okej med nyckelben.. :P

Postat av: Kattis

Då är jag alltså inte ensam om att ha "fobi" för nyckelbenen! Jag klarar inte alls av att någon tar på dem och min största skräck är att bryta nyckelbenet.

2008-03-18 @ 12:55:57
URL: http://kattiz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback