not valid.

Idag frös jag för en stund till av rädsla när jag ringde försäkringsbolaget angående regleringen för Gibsons demodexbehandling utifrån uppfödarens dolda-fel-försäkring. "Vi kan inte finna någon giltig dolda-fel-försäkring" sa de och önskade mig lycka till. Lite rädd ringde jag uppfödaren och berättade och höll tummarna för att det var något fel eller att åtminstone uppfödaren skulle erbjuda sig att betala behandlingen ändå (det är de ju skyldiga till eftersom det är ett dolt fel, men det är tydligen rätt svårt att hävda sin rätt där som köpare om det inte finns försäkring). Uppfödaren blev ungefär lika nervös som jag och bad att få ringa tillbaka. 40 minuter senare ringde hon upp mig och hade tillsammans med sitt försäkringsombud hittat Gibsons försäkring, registrerad i fel kull. Pust pust, nu är allt som det ska och vi får våra pengar som sig bör.

Demodex, som Gibson fick i samband med sina infektioner i vintras, är en hudsjukdom som innebär att kvalster som normalt finns i alla friska hundars hårsäckar gör ett angrepp och det leder till att hunden tappar päls på de områdena. Gibson utvecklade den generella varianten, som är den mest svårbehandlade och vanligtvis mest långdragna behandlingen. På Gibson upptäckte vi det på grund av en pälslös fläck på ena framtassen. Idag har han flera kala, mörka fläckar på framtassarna och baktassarna men vi tror och hoppas att han håller på att bli bättre efter behandlingen. På tisdag ska vi göra nya skrapningar hos veterinären för att räkna kvalster, vi håller tummarna för att de är borta eller åtminstone färre till antalet.

Kommentarer
Postat av: Fanny

längesedan jag besökte er blogg. blev ledsen i hjärtat av att läsa om lille gibson, men vi håller tummar och tassar för att han snart blir helt återställd. vilken tur att försäkringen hittades!



kramar och uff:ar från Fanny och mopsen Melker


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback