språksociologin och alla begrepp jag måste kunna.

Delkursen vi just nu läser är minst sagt speciell. Läraren är någon slags lustigkurre som har problem med det här med dialogiska lektioner, jämställdhet och likabehandling. Hon har inte heller helt koll på hur det där med konsekvens funkar och ändrar gärna på besked hon gett någon lektion tidigare. Detta har lett till att jag, och många av mina kurskamrater förstår jag, nu i panik pluggar inför tentan på onsdag. Det som länge har känts som något man skulle klara rätt bra känns plötsligt som något väldigt stort och ogreppbart. Eller vad sägs om två sidor med begrepp som "semantik", "pluralism", "personlig kontra social identitet", "personperception", "korpusplanering" och "diglossi"?

Min söndagskväll ägnas därför åt att läsa om Språk, kultur och social identitet. Morgondagens planerade vikariejobb har fått ställas in till förmån för Språksociologi. Tisdag blir en heldag på universitetet för att tillsammans med kurskamraterna reda ut de svåraste begreppen. På onsdag går det förhoppningsvis vägen trots att vägen nu känns väldigt lång och krokig.

Kommentarer
Postat av: Simone

Kommer ihåg den boken... Vi hade oxå tenta på den. Bara att kämpa på. Det fixar du :)

2011-02-20 @ 21:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback