himmelska hund.


Igår åkte vi till Himmelska Hundar för att fika lite, det är så skönt att kunna gå någonstans där Gibson faktiskt får följa med. Hela besöket startade med att en liten chiauha läxade upp Gibson rejält genom ett par hugg mot sidan. Lille G tror alltid så väl om alla och fattade inte alls vad som hände men hoppade in under en stol för att ta skydd innan chiuauha-matten plockade upp sin något aggressiva hund. Utöver det flöt besöket på som vi hoppats, Gibson fick käka köttfärslimpa från en tallrik på bordet och träffade en liten fralla-tjej på 3,5 månader som han blev störtförtjust i och lekte med hela tiden.

På tal om Gibson så är det snart dags för återbesök hos veterinären och jag hoppas (men tror inte) att kvalstren gett med sig och vi kan pricka av det första demodex-fria besöket. Två behöver vi inom en månad för att han ska klassas som frisk. Det kommer dit så småningom det är jag övertygad om men jag tycker mig ha hittat nya kala fläckar på tassarna så vi har nog fortfarande en del behandling kvar att göra. Men han mår i alla fall bra, det är viktigast!

Kommentarer
Postat av: Tesi

Hihi, husdjur på bordet - Sofia hade blivit galen ;P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback