stolt matte!

Ibland kommer jag på mig själv med att le stolt inombords åt lille G. Han är så otroligt duktig och lättlärd. Jag ser till att varje dag gå någonstans där jag kan släppa honom lös så att han får springa ut lite energi och vi kan få nyttig träningstid. Idag var vi i Svandammsparken i nästan en timme och tränade inkallning, stanna, sitt kvar, ligg och sök. Det är så otroligt givande att se intensivt glödande lyckliga valpögon hos en hund som försöker göra allt för att göra rätt, och det ger resultat att träna! Jag är glad att vi gått valpkursen vi gjort även om Gibson har varit "lite för bra" för det mesta vi gått igenom, han är någon månad äldre än de flesta andra valparna och det märks att vi tränat mer hemma, men det har varit så givande att få tips och trix om hur man kan träna mer. För om det är något Gibson älskar så är det att få träna och lära sig nytt, vi kommer garanterat gå fler kurser ihop för att lära oss mer och stärka kontakten oss emellan.

Idag har vi också städat hemma och Gibson har hjälpt till på sitt eget vis...


Kommentarer
Postat av: fine

dukitga mopsar. Nessla och Gibson är helt klar A barn. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback