Möbelfunderingar.

Jag tjatar och tjatar om den där flytten men så får det vara. Det är det enda som får plats i min skalle just nu. Vi ska ju köpa en ny soffa när vi flyttar, en med divan har vi bestämt. Med det följer att vi behöver ett nytt soffbord.

Nyss var vi inne i min nya favoritbutik, en orientalisk liten pärla mittemot vårt kontor som jag aldrig minns namnet på. Där inne luktar det rökelse, är lite dunkelt och alla tyger har härliga färger. Längs väggarna står skålar, ljuslyktor och vattenpipor på hyllor av mörkt trä. Och där inne står ett soffbord som är ganska unikt och det kanske får flytta hem till oss. Egentligen känns det helt fel i den där miljön. Det är vitt, runt och modernt. Men ganska fint och både jag och Johan drogs nog lite till det. Må hända att det är lite dyrt men soffan vi tittat på är ju billig så det tar väl ut varann lite i så fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback