Kan man?

I julas hade jag och Johan ett projekt ihop, hemligt kallade vi det av den enkla anledningen att det slutligen blev en julklapp till lilla Alde. Vi gjorde en egen barnbok, jag skrev och Johan illustrerade helt fantastiska bilder. Frans fläckjakt döpte vi den till och det är en väldigt naiv och gullig historia. Det var otroligt mysigt att ha ett litet projekt ihop och just att skriva en barnbok låg på rätt nivå kändes det som. Om det gick skulle jag gärna jobba med det, tillsammans med Johan förstås, ha en liten barnboksverkstad hemma.

Hur som helst, i samband med det där projektet berättade min kusin om en barnbok de gått igenom i skolan som heter "Kan man?" Jag blev så intresserad av den att jag nu köpt den. Boken handlar i all sin enkelhet om en liten flicka som undrar lite skumma saker, som om man kan locka håret med en borrmaskin eller lära en tiger vacker tass och sedan talar boken om att, nej, det kan man inte och visar vad som händer om man ändå försöker. En ganska speciell barnbok men jag tyckte om den ändå och ser ännu mer framemot att knåpa ihop fler barnböcker. Sofie, barnboksförfattare, hade väl inte varit ett dåligt visitkort?

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tycker det vore ett superbra visitkort, satsa på det vetja! Ni är ju duktiga som få!

Postat av: Jelena

Det låter ju som en grym idé! Jag lovar att jag hade köpt dem :)

2009-03-05 @ 15:19:20
Postat av: Kajsa

Jag vet en annan barnbok som ni nog hade gillat, jag tänkte faktiskt på er två när jag såg den.. Den heter typ En liten skär och många små brokiga. Jättesöta bilder.

2009-03-06 @ 06:52:33
Postat av: Sofie

Kajsa, illustratören till den boken är en av mina absoluta favoriter! Ska kolla upp den på biblioteket tror jag!

2009-03-06 @ 22:45:35
URL: http://sofiegunnarsson.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Shit, vilken koll man har..! Haha!

2009-03-07 @ 16:05:48
Postat av: Frida

tack=) då vet jag.. de blir affärer imorgon..

2009-03-07 @ 16:31:15
URL: http://fridazz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback