Helwig Dreidongel.

Jag provade ju som bekant på att spela ett 20-tals skräckrollspel i november och det gick ju både bra och var himla kul och spännande. Nu sitter Johan i planeringsfasen för en ny kampanj fast i ett helt annat rollspel. Mutant, Ulvriket, som jag ännu inte är helt bekant med men det utspelar sig i alla fall i framtiden, långt efter det att jorden gått under. I världen lever muterade människor, som tagit in kroppsdelar och funktioner från djurriket, muterade djur, som rätt enkelt är djur sm går på två ben och har en mänsklig hjärna. Så finns det "vanliga" människor som oftast sätter sig över mutanterna eftersom de anser sig vara renare. Dessutom finns det automater som kan liknas vid robotar. Kampanjen utspelar sig i krig och vi är soldater.

Och han frågade om jag ville vara med, och jag bestämde mig för att våga prova. Funkar det inte kan man ju alltid dö. Jag kommer att spela ett muterat djur, en katt, Helwig Dreidongel. Hon är en nyrekryt som verkligen ser framemot att få tjäna sitt land och krossa fienden. Hon är en väldigt liten katt med superb syn som är en ytterst skicklig skytt. Hon är förvisso inte helt klar ännu men det känns spännande att spela en liten klen roll i ett krigsrollspel där det ultimata vore att spela en hårdhudad tuffing. Jag återkommer säkerligen i ämnet.

Kommentarer
Postat av: Johan

Jag tycker att det är så fenomenalt härligt att jag har förvandlat dig till en större nörd än jag själv.

Postat av: Sofie

Fast, jag är ju inte mer nörd än dig. Ännu…

2009-01-14 @ 14:11:21
URL: http://sofiegunnarsson.blogg.se/
Postat av: Emma

Vilket härligt namn. Det verkar vara en av de bästa sakerna med rollspel, att hitta på sådana härliga namn till karaktärerna!

2009-01-16 @ 13:50:43
URL: http://emmefjuttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback