Gewonnen brood.

Igår var Jan från Belgien hemma hos oss. Han ville surfa på vår soffa för att åka till Stockholm idag så det fick han göra. Vi drack svensk öl och pratade om allt mellan himmel och jord. Fast mest om öl och resande. Jan bjöd på Gewonnen brood som tydligen är som svenska fattiga riddare. Dock har jag aldrig ätit fattiga riddare så för mig var det en kulinarisk ny upplevelse. Gott iallafall.

Idag är det jobb som gäller och det börjar trilla in lite mässjobb inför mässan i november. Det kommer bli galet mycket såna småskvättar nu är jag rädd. Men nåväl, det är bara att bita i det sura äpplet och surfa lite emellan alla skvättar. Jag tänker dra efter fyra nångång och åka hem till min man och ha en riktig myskväll. Det var så längesen vi hade en sån och det behövs faktiskt då och då!

Kommentarer
Postat av: Jan from Belgium

Hi Sofie,

thanks to Google-translate, I can read most of your weblog. So cool that you call the gewonnen brood 'poor knights'. In Poland I learnt that Englishmen call this 'French toast'. Anyway, it tastes so much better with carrot bread bought in a Swedish gas station.

Thanks for the relaxed night and always welcome in Belgium!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback