Svenska folket ska massavlyssnas.

Igår röstades den "korrigerade" FRA-lagen igenom. Nu ska vi massavlyssnas kära vänner. Allt som går utanför Sveriges gränser kan och kommer att avslyssnas. Många verkar tro att det bara är vid misstanke om brott som man kommer avlyssnas men så är inte fallet. De kan avlyssna varenda människa utan att misstänka nånting. De kan läsa dina mail, kontrollera var du surfar, lyssna på dina samtal och rentav fullständigt hålla koll på ditt liv.

Men dom har ju ändrat lagen? Nja, jag citerar: "- Det nya förslaget innebär ingen förändring i lagtexten över huvud taget. Inte ett komma, inte en punkt, inte ett mellanslag och definitivt inga ord. Vi ska tillkännage att regeringen ska göra vissa saker. Vad de ska göra vet vi inte för det ska de återkomma till. Under tiden ska vi rösta igenom den här lagen." Lage Rahm (mp).

Och varför? Jag vet inte, jag har inte den minsta aning om varför Sverige ska vara först i världen med den här lagen men det förbannar mig att vårt demokratiska land inte är det minsta demokratiskt. Var är folkomröstningen i en sån här viktig fråga? Uppenbarligen tycker majoriteten av svenska folket att det här är fel. Men varför i helvete är svenska folket så mesiga och snälla då? Vi ställer oss och demonsterar snällt på någon gata. Ut och gör revolt istället. Starta kravaller! Ska verkligen makthavarma få behandla oss så här?

Kommentarer
Postat av: Mette

Åh! Jag blir så förbannad. Jag vill gnida ruttet kött i ansiktet på dem allihop, eller något liknande. Det är bara fel, kränkade och idiotiskt..

Postat av: cajjan

men starta kravaller då? och klart dom KAN avlyssna vem som helst, men vem tror du bryr sig om du sitter och kollar på porr på jobbet eller smutskastar din chef i dina mail? jag förstår int varför alla är så arga..

2008-06-19 @ 10:57:18
URL: http://helloass.blogg.se/
Postat av: cajjan

ja såklart att det är fel och att dom behandlar hela grejen jävligt respektlöst. men ändå.

2008-06-19 @ 12:01:41
URL: http://helloass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback