Läsdag.

När jag körde för att handla bestämde jag att jag var värd en Harry Potter-bok. Jag har länge velat ha alla och idag unnade jag mig nummer fem, Harry Potter och Fenixorden. Jag har läst de fyra föregångarna och har lånat den sjätte på biblioteket. Var alltså ganska logiskt att köpa den här. De andra får jag köpa när jag har råd, men en komplett samling ska det bli. Jag känner mig så märkligt glad och upprymd när jag har köpt något nytt. Som att jag är en riktigt god människa och som att jag är duktig som kan unna mig själv sådana saker. Det är samma sak med CD-skivor och filmer. Totalt onödigt egentligen men så kul att ha. Också luktar nya skivor och nya böcker så gott.

Jag har legat i soffan hela eftermiddagen och läst ut Fågelbovägen 32 som var en ganska bra bok. Nu ska jag ge mig på min nya Harry Potter bok. Den är riktigt tjock och bara längtar på att bli läst. Det ska bli en nästan magisk känsla att slå upp första uppslaget och bara andas in den ljuvliga doften.

image113

Kommentarer
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

Hehe.. ^^
Den är från Gina :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback