Mary Lord

Igårkväll satt jag och Johan och pratade om rollspel och min kommande debut. Det är ett äventyr som utspelar sig i H.P Lovecrafts miljöer i USA på 20-talet. Vi tog fram en karaktär till mig och den känns helt enkelt lysande.

Jag ska spela en kvinna som är ungefär 25 år gammal och heter Mary Lord. Hon använder sig mycket av fina ord som flott, förnäm, näpen och fasansfull. Själv är hon en liten och väldigt nätt kvinna. Hon ser nog ut ungefär så här, fast lite äldre förstås:



Mary jobbar i en antikhandel tillsammans med en äldre herre där de säljer massa gamla dammiga böcker och lite prylar. Affären ser nog ut ungefär så här, med trånga gångar, rangliga bokhyllor och massor av böcker:



Gubben hon jobbar med, som också äger affären, är en äldre herre som röker mycket och hela tiden pratar virrigt om historia och saker som hänt honom eller som han tror har hänt honom. Han kan nog se ut så här, fast han är äldre och ser lite snurrigare ut:



Mary Lord är en vanlig medelklasskvinna som tycker att historia är det mest fantastiska som finns. Hon älskar att stå i det lilla antikvariatet och bara titta på alla gamla böcker. Hon är en ganska tystlåten och försiktig kvinna samtidigt som hon är väldigt nyfiken. Framförallt söker hon mer historiska kunskaper men även nutidshistoria är spännande och intressant. Hennes största drivkraft till att påbörja och fortsätta äventyret är antingen nyfikenhet eller att en närstående viktig person till henne ger sig in i det och hon vill vara med utifall att det skulle hända något. Detta har jag dock inte riktigt bestämt ännu. Jag är peppad som tusan och det ska bli så grymt spännande och kul.

Kommentarer
Postat av: cajjan

åhh herregud nu dör jag :D

Postat av: Sofie

varför dör du?

2008-08-13 @ 11:43:08
URL: http://sofiegunnarsson.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag har alltid tänkt att rollspel varit skittråkigt. Men då du beskriver din karaktär låter det ju helt fantastiskt kul.

Men hur går det till rent praktiskt?

2008-08-13 @ 13:17:39
URL: http://emmefjuttan.blogg.se/
Postat av: cajjan

jag tycker inte mary lord, jag tycker hon verkar lite.. jag vet inte. jag är rädd för henne.

2008-08-13 @ 18:01:51
URL: http://helloass.blogg.se/
Postat av: mette

Åh så spännande!

2008-08-14 @ 13:40:26
URL: http://mariethe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback