Jag samlar på vuxenpoäng.

Vuxenpoäng, det måste man ju bara samla på. Enligt vuxenpoäng.se fick jag 15 stycken. Men egentligen tycker jag att jag har många fler.
Ja, fast iofs, enligt vuxenpoang.com borde jag vara 37,2 år gammal. Jag vet inte riktigt om det låter så positivt.

Tips på saker att göra för att få mindre poäng:
  • Börja drick öl
  • Åk till Hultsfred, dvs festivalen, inte staden
  • Flytta ihop med några kompisar
  • Ge dina krukväxter till grannen
  • Sälj din bil, det är omiljövänligt.
Men liksom vaddå? Jag dricker öl, gärna. Jag åker på festival varje sommar. Jag bor med en av mina bästa vänner (Johan). Krukväxter är snyggt! Och jag äger ingen bil.

Men okej, jag samlar alltså på vuxenpoäng och jag hittade en bra lista att följa. Så vad gör mig vuxen?
(Det fetstilta stämmer in på mig)
Jobb (1p) (bara extra visserligen)
Visitkort (1p)
Konferens (1p)
Bor hos föräldrar (-2p)
Vara sambo (1p)
Vara förlovad (1p)
Vara gift (2p)
Skild (3p)
Äga villa (2p)
Ha en bil (1p kombi +1p)
Hund (1p) (hemma hos morsan och farsan visserligen)
Lån (1p)
Gemensam ekonomi (1p)
Pensionsspara (1p)
Storhandla (1p)
ICA-kort (1p)
Använda rabattkuponger (2p)
Äga hushållsassistent (1p)
Äga diskmaskin (1p)
Dubbelsäng (2p)
Julgran på julen (2p)
Gråa hår (1p)
Celluliter (1p)
Prenumerera på morgontidning (1p)
Lösa sudoku (1p)
Välja att inte svara i telefon (2p)
Putsa fönster (1p)
Svampplockning (2p)
Långfärdsskridskor (1p)
Parmiddag (1p) (varför inte?)
Vinprovning (1p)
Danskurs (1p)
Partaja till gamla 70-talshits (1p)
Dricka konjak/calvados till kaffet (1p)
Däcka innan 23.00 dagligen (1p)
Föredra soffan hemma framför krogen med polarna (1p)
Spela BingoLotto (1p) (Bara för att Johan vägrar visserligen)
Tycker att Ernst Kirchberger är en riktig pudding (1p)
Ha höftproblem (1p)
Köa till Allsång på Skansen kl 7 på morgonen (2p)
Bli förundrad över "dagens ungdom" (2p)


18 stycken enligt det. Jag är på god väg i alla fall.


Kommentarer
Postat av: cp

37 år?! åh herregud. ja vart bara 21 år men jag blev arg öndå. jävla assigt! "åk till hultsfredsfestivalen". ja men my ass då!

Postat av: Johan

Hey! Inget fel på att vara 21. Jag blev 25 och är helnöjd. Sofie, det är pensionssparandet och julkorten som drar upp det. Och, for fuck sake, "tacka för senast".

2007-05-12 @ 15:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback