Det är så typiskt reklam.

Laura Summer - Release me / Ni vet låten i SAAB-reklamen.
The logical song - Supertramp / Ja, den var med i någon gammal kontorsreklam för pensiom tror jag.

Hur som helst, det är låtar som verkligen känns reklam rakt igenom. Just nu håller jag på att samla ett förråd med sådana låtar. Det får absolut inte vara välkända låtar för om folk referar till något annat när man hör dem kan allt bli bara fel.

Jag är reklamnörd numera, jag känner det och det är inget jag skäms för. Mina ambitioner har blivit så mycket högre nu när jag märkt att jag faktiskt har potential till att bli riktigt duktig på det. Jag vill att svensk reklam ska bli så bra att den är konkurrenskraftig internationellt.
Idag hade vi äntligen grafisk formgivning igen. Allt handlade om idéarbete och skissteknik och det var riktigt kul att bajsa idéer en hel dag och det blev oftast bra. Visst behöver man ofta vara mer än en för att det ska bli ultimat men det är riktigt kul.

Nästa vecka ska jag köpa ny portfolio, papper, skissblock, pennor och kolla på vad det kostar att trycka strukturerade visitkort i 2+0 tryck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback