Fildelning som inte är olaglig?

Jag har Sällskapets skiva. Det betyder att jag har laddat ner den. Jag brukar inte ladda ner skivor, men nu har jag alltså gjort det. Jag gjorde likadant med Skebokvarnsvägen 209 och Kingwood. Jag laddade ner dem en vecka innan de släpptes i butik. Alla gånger har jag haft skivorna förhandsbeställda. Likaså den här gången. När Sällskapet släpps den 28 borde den också ramla ner i min brevlåda. Räknas det verkligen som olaglig fildelning då? Jag menar, artisten förlorar ingenting på att jag tjuvlyssnar lite, inte skivbolaget heller. Jag kommer ju betala för min skiva ändå. Jag tycker att man får göra så.

Skivan är bra, jag funderade ett tag på att inte lyssna på den, för att känslan skulle vara bättre den 28. Men varför? Skivor är alltid kul när de släpps, oavsett om man hört dem innan. Jag vet, jag har ju gjort det här förut. Jag ser inget fel i det.
Nu väntar jag bara på den 28, så att jag kan få en äkta skiva, med omslag, att lägga till skivsamlingen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback