Ett kvällsnöje jag inte avstår från.

Det är konstigt med tidsplanering, jag menar, alla verkar vara så kassa på det. Även jag, eller vaddå även? Jag är nog bland de kassaste jag vet på att planera min tid. Jag vet att jag har massor av jobb som ska göras men skjuter upp det gång på gång för att sedan finna att jag sitter i en sits där allt ska vara klart samtidigt. Helst skulle det vara klart igår. Lite så känns det just nu, det är en jävla massa som ska göras och jag har ingen lust. Jag vill vänta med att göra allting tills jag känner mig inspirerad och motiverad men det fungerar inte alltid. Ibland får man ta sig i kragen och göra det ändå. Där är jag nu, precis där.
Och om man är i en sån sits, får man ta kvällar ledigt då? Eller borde jag jobba hela tiden för att faktiskt bli klar? Jag vet inte vad jag borde göra men jag vet vad jag kommer göra.
Ta ledigt, såklart. Ta ledigt och ligga i en obekväm designsoffa från IKEA och titta på en film tillsammans med den jag tycker allra mest om, som alla andra kvällar.

Det är ett kvällsnöje jag inte vill byta mot något annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback