Nick Hornby, jag älskar dig.

Jag har ägnat en stor del av kvällen åt att läsa de sista kapiteln ur Om en pojke. Jag hade som alltid när det gäller Nick Hornby höga förväntningar på den och den infriade allihop. Han är en gud på att skriva och på att nysta ihop relationer och historier att jag sitter som klistrad vid bokens alla sidor. High Fidelity, från boken av just Hornby (som jag dock inte läst ännu), är en av mina favoritfilmer och filmen Fever Pitch (som jag inte heller läst) är också riktigt bra. Om en pojke har jag nu konstaterat är till och med ännu bättre som bok än som film. Och det är ett väldigt bra betyg. Nu väntar jag bara på att Fallhöjd ska bli film. Det är den bästa boken jag någonsin läst och det skulle vara kul att se hur den gör sig som film. Relationsskildringarna skulle bli riktigt intressanta tror jag.

image67

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback